Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på allergica-medicin.dk til levering i Danmark.

Allergica-medicin.dk ejes og drives af Allergica A/S, CVR-nr.: DK11919677, Hagemannsvej 11, DK-8600 Silkeborg, tlf.: 70 26 17 77, e-mailadresse: allergica@allergica.dk.
Handelsbetingelserne indeholder både informationer omkring salg, levering, fortrydelse mm. samt håndtering af personlige oplysninger.

 

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, VISA, MasterCard og MobilePay.
Når varen afsendes, trækkes beløbet fra betalingskort, hvis dette er valgt. Fakturaer genereres og sendes på mail, når pakken afsendes fra vores lager. Det er derfor et krav, at du kan modtage e-mail.

Alle priser er angivet i danske kroner.

Du kan orientere dig om priser og prisændringer på hjemmesiden.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Levering

Ordrer bestilt på hverdage inden kl. 12 afsendes samme dag. Du kan kan forvente at have din pakke næste hverdag.

Fragtpriser afhænger af dit valg af forsendelsesmetode. Du vælger fragt- og leveringsform i slutningen af bestillingsforløbet.
Hvis pakken ikke afhentes på udleveringsstedet, kan vi sendes den igen mod betaling af fragt.

Vi tilbyder levering med både GLS og PostNord.

Vores billigste levering er med GLS til pakkeshop – det koster 29 kr.

Øvrige leveringspriser: GLS med omdeling: 65,00 DKK,  GLS erhvervspakke: 55,00 DKK, PostNord til pakkeshop: 55,00 DKK, PostNord med omdeling: 90,00 DKK, PostNord erhvervspakke: 65,00 DKK

 

Dine aftaler med posten

Hvis du har lavet en aftale med enten PostNord eller GLS, er det på eget ansvar, og vi går derfor ikke ind i eventuelle sager, hvor pakker er forsvundet i forbindelse med en sådan aftale.

Vi videregiver ikke informationer til PostNord og GLS om særlige ønsker ifm. levering. Du skal selv oprette en aftale med PostNord, hvis du ønsker at få din pakke stillet et sted.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Lægemidler er undtaget fortrydelsesretten, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, eller levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

For at sikre kvaliteten på de produkter vi sælger, kan vi ikke tage varer retur, når de har forladt vores lager. Jf. Bekendtgørelse om forhandling af håndkøbslægemidler uden for apotek (retsinformation.dk) § 15. Stk. 2.

Derfor er der ikke fortrydelsesret, ved køb af varer hos Allergica. Det er heller ikke muligt at fortryde ved at nægte at modtage pakken eller ved at undlade at hente den.

 

Reklamation

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl – kan du reklamere ved at henvende dig til os på allergica@allergica.dk. Angiv ordrenummer, billeder og en beskrivelse af fejlen/manglen. Herefter vil Kvalitetsafdelingen vurdere reklamationen.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage – genbrug pakkens emballage, hvis det er muligt. Du kan få et returfragtbrev tilsendt på mail fra os, som du selv kan printe og påføre pakken. Det er vigtigt at pakken sendes, så den kan spores.

 

Fejllevering/pakkefejl

Hvis du har modtaget en forkert vare, eller der mangler varer i din pakke, bedes du rette henvendelse til Allergica senest 14 dage efter modtagelse.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Allergica på allergica@allergica.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klage til Forbruger Europa her

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.

 

 

Dine oplysninger

Når du godkender handelsbetingelserne, samtykker du endvidere til, at vi opbevarer dine personlige oplysninger. Det drejer sig om de personlige oplysninger, som du giver os såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Det er dit ansvar, at dine adresseoplysninger altid er korrekte og opdaterede.

 

Brug af personlige oplysninger

Dine oplysninger bliver brugt i forbindelse med håndtering af dine ordrer. Derudover sender vi mails ud omkring lukkedage, prisstigninger og andre praktiske informationer, som vil være relevant for kunder i Allergica A/S.

 

Sletning af personlige oplysninger

Dine oplysninger bliver slettet efter 5 år uden aktivitet fra din side. Fakturaer skal opbevares i 5 år efter udløbet af det regnskabsår, som fakturaerne vedrører. Dette skyldes, at de udgør en del af vores regnskabsmateriale.

Hvis du har oprettet dig som kunde hos os, men ikke har brugt din konto inden for det første år, bliver du slettet i systemet. Hvis du senere hen får brug for at handle hos os, kan du blot oprette dig igen.

 

Oplysninger til tredjepart

De tredjeparts udbydere, som vi bruger, vil kun indsamle, anvende og videregive dine oplysninger i det omfang det er nødvendigt for at udføre de services, de er hyret til.

  • Leverandører af IT har adgang til det, der er nødvendigt, for at de kan hjælpe med det tekniske. Der er indhentet databehandleraftaler fra IT-leverandører.
  • Når du betaler med kreditkort i betalingsgatewayen, gemmer QuickPay dine kreditkortoplysninger. Direkte betalingsgateways overholder PCI-DSS standarter (Payment Card Industry Data Security Standard), som er en international standard, der medvirker en høj sikkerhed ifm. kortdata.

Sikkerhed

Hjemmesiden er beskyttet med SSL-certifikat (Secure Socket Layer), hvilket betyder at dine følsomme data bliver krypteret og dermed sikkert kan sendes mellem webserver og browser.

 

Handlingsplan

Hvis Allergica bliver opmærksom på, at personfølsomme oplysninger er blevet stjålet, kopieret eller på anden måde lækket, vil datatilsynet blive kontaktet inden 72 timer.

 

Ændringer til handelsbetingelserne

Vi forbeholder os retten til at ændre i handelsbetingelserne, og vi opfordrer derfor til løbende at holde øje med betingelserne.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.06.2025

Opstilling af homøopatiske lægemidler fra Allergica
Opstilling af homøopatiske lægemidler fra Allergica